Van Newcastle naar Port Macquarie - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Lucas Kamps - WaarBenJij.nu Van Newcastle naar Port Macquarie - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Lucas Kamps - WaarBenJij.nu

Van Newcastle naar Port Macquarie

Door: Ineke en Lucas

Blijf op de hoogte en volg Lucas

13 Juli 2014 | Australië, Port Macquarie

Port Macquarie ligt ongeveer 250km ten noorden van Newcastle en was vroeger een strafkolonie. Wij zouden het trouwens niet erg vinden om hier onze straf te moeten uitzitten. We zijn via de snelweg gegaan zodat we lekker op tijd in Port Macquarie aankwamen. Na ons geïnstalleerd te hebben en ons eerste wasje te hebben gedaan, zijn we op pad gegaan voor een prachtige "coastal walk" van Hastings river, via Town Beach naar Oxley beach, met constant een prachtig zicht op de Pacific. Dit was een wandeling van ongeveer 6 á 7 km.
Onderweg kwamen we een stel Aussies tegen die vis aan het snijden waren en dit voerden aan de pelikanen. Was een heel leuk gezicht. Verder veel inheemse vogels gespot en een prachtige vegetatie. We zagen zelf nog een dolfijn in de baai waar we langs liepen.
Het weer hield niet echt over met zo nu en dan wat gesputter, maar dat mocht de pret niet drukken. Rond 5 uur, toen begon het al weer donker te worden, maar weer een restaurant gezocht en we vonden er één met een prachtig uitzicht over de oceaan.
Dit vinden wij echt vakantie.
Morgen naar Coffs Harbour.
En zoals altijd, to be continued.

• 13 Juli 2014 - 11:48

Inge En Roel:

Wow! Leuk om jullie verslagen te lezen en foto's te bekijken. Prachtige foto's. Hier ook alles goed. We zijn gisteravond nog in Appingedam geweest en hebben samen voor een groot gedeelte met Dolf en Mies de WK troostfinale Ned - Brazilie gezien. Was gezellig.

Luitjes geniet ervan
    Groetjes
    Inge en Roel

• 13 Juli 2014 - 19:02

Joke:

Ik zie dat jullie heel ver van Perth zitten. Handig zo`n kaart er bij.