Een dagje Mount Tamborine - Reisverslag uit Tamborine Mountain, Australië van Lucas Kamps - WaarBenJij.nu Een dagje Mount Tamborine - Reisverslag uit Tamborine Mountain, Australië van Lucas Kamps - WaarBenJij.nu

Een dagje Mount Tamborine

Door: Ineke en Lucas

Blijf op de hoogte en volg Lucas

16 Juli 2014 | Australië, Tamborine Mountain

Zoals gezegd hebben we vandaag uitgetrokken om Mount Tamborine te verkennen. Ons eerste plan was om het ongeveer 50 km verderop gelegen Lamington National Park te bezoeken. Maar Mount Tamborine had genoeg te bieden dus zijn wij hier gebleven. We hebben aan bushwalking in het Tamborine National Park gedaan. Er was keuze uit meerdere goed aangegeven bushwalks, en we hebben er drie gedaan. Totaal ongeveer 9 km. We kwamen terecht in het rainforest, en dat was echt geweldig. Veel varens, dichte begroeiing, allerlei soorten palmbomen en enorme bomen met de meest wonderlijke wortels. Rond de bomen groeiden, als een soort klimop allerlei takken. Het waren net lianen maar dan dikker. Ik heb aan één ervan even gehangen, voelde mij zowaar net Tarzan. Het was trouwens vanmorgen het mooiste weer van de wereld, lekker zonnetje, ongeveer 18 gr. Maar tegen de middag kregen we te maken met een buiige regen. Maar we klagen niet, want regen hoort toch zeker bij een rainforest?
Morgen vertrekken we naar het 70 km noordelijker gelegen Brisbane, waar we vrijdag op bezoek gaan bij Linda Robertus en haar gezin.
To be continued.

• 16 Juli 2014 - 19:19

Tinie:

Prachtig die natuur !
    Mijn oudste zoon was ook zo enthousiast over dat park.
    Veel plezier in Brisbane met je familie Ineke en Lucas.
    groetjes uit Schagen

• 16 Juli 2014 - 21:02

Riet:

He Tarzan en Jane, jullie zijn wel super actief. Goede reis morgen en we zijn erg benieuwd naar Linda en haar man en kinderen. Ook de groetjes van Dolf en Mies, het is warm hier maar het gaat goed met de oudjes. Hans en Hilde doen het ook goed in de 4 daagde wel zwaar hoorde ik. En morgen en vrijdag nog warmer hier. Veel plezier, take care, Ben en Riet

• 17 Juli 2014 - 09:04

Laura & Luuk:

Hoi allebei, wat en spannende en mooie dag! Leuke foto's erbij ook! Hebben jullie ook nog vreemde/exotische dieren in het regenwoud gespot? ;) We zijn benieuwd!
    Met ons gaat het goed, nog twee zonnige dagen in Toscane en dan zit het er weer op!
    Groetjes en liefs, Laura & Luuk

• 17 Juli 2014 - 09:37

Joke:

Prachtig. Leuke foto`s. Lucas als Tarzan. Haha.

• 17 Juli 2014 - 11:14

Lucas Kamps:

Ja Laura en Luuk, langzamerhand krijgen we een beetje vat op de namen van de vogels hier, prachtige exemplaren: we laten jullie de foto's thuis wel zien. Het is te veel om hier allemaal te plaatsen!
    We gaan ook nog naar een eiland waar veel Dingo's zijn...brrrr....eng hoor! Geniet nog even van jullie vakantie!!

Dank je Tinie, wat een wonder dat we dit allemaal kunnen delen, hè? Gaan jullie ook nog weer op pad deze zomer?

Riet, fijn dat het goed gaat met de oudjes! Jullie ook nog veel plezier in Dwingeloo, wat heerlijk dat het mooi weer is in Nederland! Ook voor Dolf en Mies. We zullen de groetjes overbrengen aan de familie in Brisbane! See you soon!