Een dagje Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Lucas Kamps - WaarBenJij.nu Een dagje Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Lucas Kamps - WaarBenJij.nu

Een dagje Fraser Island

Door: Ineke en Lucas

Blijf op de hoogte en volg Lucas

20 Juli 2014 | Australië, Hervey Bay

Voor vandaag stond dus een tour over Fraser Island op het programma. We werden uit ons hotel opgehaald om 07.25 uur. Was dus vroeg opstaan. Zoals eerder gezegd is Fraser Island het grootste zandeiland ter wereld. Het eiland is 123 km lang en 15 km breed. Je kunt er alleen met een 4 wheel drive auto/bus heen, want de wegen zijn gewoon zandpaden door het bos. Eerst reden we van de ene kant naar de andere kant (in de breedte) naar het strand. We gingen met de bus het strand op, en dat leek net een highway. Er stonden ook borden met de maximum snelheid, was heel apart. Onderweg kwamen we een Dingo tegen. Dat is een wilde hond die op dit eiland leeft. Soms kun je er ook walvissen zien, maar dit keer dus niet.
Onderweg lag een schip (of wat daar nog van over was) die daar in 1935 gestrand is. Daarna hebben we (een gedeelte) van het eiland verder verkend. Onze chauffeur/gids wist ons veel over het ontstaan en over het hier aanwezige regenwoud te vertellen. Was heel mooi en heel imposant. Tegen 18.00 uur werden we weer afgeleverd bij ons hotel. Een onvergetelijke dag.

• 21 Juli 2014 - 08:53

Laura & Luuk:

Hoi Ineke en Lucas, wat is het daar ontzettend mooi en interessant! Het lijkt een soort regenwoud op het strand? haha! Super leuk allemaal. Veel plezier nog!

• 21 Juli 2014 - 10:01

Lucas Kamps:

Ja, dat klopt, een Rainforest op een zandondergrond! Kevin, onze gids, vertelde dat dit heel bijzonder is. Het bos heeft zich aangepast en het zand levert de goede mineralen aan de vegetatie. De kleur van het zand is bijna wit, dit komt ook door de aanwezige mineralen. Het is idd heel interessant, ga er thuis nog eens meer over lezen...er is veel verschil in Rainforest! Thanks, see you soon! Liefs van ons!

• 22 Juli 2014 - 10:39

Laura & Luuk:

Wow dat klinkt heel erg cool, heb ik nog nooit gezien! wel gewoon een rainforest, maar nog nooit op een strand.. bijzonder!