vanTownsville naar Mission Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Lucas Kamps - WaarBenJij.nu vanTownsville naar Mission Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Lucas Kamps - WaarBenJij.nu

vanTownsville naar Mission Beach

Door: Ineke en Lucas

Blijf op de hoogte en volg Lucas

26 Juli 2014 | Australië, Mission Beach

Nog steeds is het bewolkt en regenachtig, maar met de temperatuur is niets mis, zo'n 22 tot 25 graden.
De reis van Townsville naar Mission Beach verliep verder goed. Het gebied rond Mission Beach staat bekend als het Casuaris gebied. Hier vind je namelijk Casuarissen. Dit zijn aan de Struisvogel en de Emoe verwante grote loopvogels. Je vindt ze alleen hier in Noord Queensland en op Nieuw Guinea. Getuige de foto hebben we inmiddels al met één kennis gemaakt.
Ons onderkomen in Mission Beach is eenvoudig, zeker vergeleken met de luxe die we in Townsville hadden. Maar het is hier werkelijk prachtig gelegen met een geweldig mooie tropische tuin en rainforest rondom ons. In de tuin kwamen we o.a. de bij ons bekende Kerstster tegen, maar dan dus niet in een potje maar als een prachtige bloeiende struik.
De omgeving is erg mooi met een overweldigende tropische plantengroei.
We doen het morgen lekker rustig aan (we zitten hier 2 dagen). Wellicht morgenvroeg eerst weer een stukje hardlopen langs het strand en voor de rest van de dag hebben we niets gepland, dus we zien wel.
De internetverbinding is hier erg matig en zeer sloom dus de foto's komen later, als we weer een wat betere Wifi verbinding hebben.
To be continued.