Een dagje Mission Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Lucas Kamps - WaarBenJij.nu Een dagje Mission Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Lucas Kamps - WaarBenJij.nu

Een dagje Mission Beach

Door: Ineke en Lucas

Blijf op de hoogte en volg Lucas

26 Juli 2014 | Australië, Mission Beach

Prima weer vandaag, lekker zonnetje en ongeveer 23 graden.
Licuala Lodge zoals ons huidige verblijf heet is een Bed & Breakfast. We zijn de dag dan ook begonnen met een prima ontbijt op de veranda van het hoofdgebouw. Was een leuk, gezamenlijk ontbijt met de andere gasten, totaal 10 personen. Daarna zijn we met de auto naar het 3 km verder gelegen strand gereden en hebben lekker langs de waterlijn van de Pacific onze hardloop kilometers gemaakt. Toen we daar stonden kwam er een ouder echtpaar aangewandeld, die in eens riepen "oooh Groningen". Ik had namelijk een shirt aan met de tekst "Er gaat niets boven Groningen". Bleek dit echtpaar al meer dan 50 jaar in Australië te wonen. Hij kwam oorspronkelijk uit Hilversum en zij, jaja uit Stadskanaal. Dus maar even gezellig staan kletsen.
Nadat we ons hadden opgefrist van onze inspanningen zijn we vertrokken naar een ander strand, waar we even gelegen hebben. Daarna verder rondgetoerd in de omgeving. Onderweg hebben we "Paranella"park bezocht. Dit park is door een spaanse immigrant, José Paranella in 1935 gecreëerd. José die begon als rietsnijder op de suikerriet plantages had een droom. Maar om die droom waar te maken had hij veel geld nodig. Hij bleek aardig gewiekst en kocht failliete plantages op voor een habbekrats, maakte ze weer winstgevend. Dan verkocht hij ze weer voor een veelvoud van de aanschafprijs en zo verwierf hij uiteindelijk een groot kapitaal. Daarmee kon hij zijn droom, een eigen park met een kasteeltje erop waar maken.
Verder hebben we niet veel bijzonders gedaan.
Morgen naar Tarzali, gelegen in de Atherton Tablelands.
To be continued.

• 27 Juli 2014 - 10:02

Laura En Luuk:

Hoi Lucas en Ineke,
    Leuk dat jullie een Nederlands echtpaar tegen kwamen.Lijkt me grappig als je opeens "Groningen!!" hoort, midden op een Australisch strand :D Verder klinkt jullie dag erg relaxed en leuk! Ook knap dat jullie ook daar nog steeds hardlopen :) Veel plezier nog het laatste weekje!
    Liefs, Laura en Luuk

• 27 Juli 2014 - 13:28

Joke.:

Dat is ja leuk. Een grunningse tegenkomen. Ze werd er vast en zeker emotioneel van. En ging ze ook gelijk gronings praten?

• 28 Juli 2014 - 21:12

Geke Robertus:

Halla Ineke en Lucas, ik geniet van jullie verslagen en mooie foto

• 28 Juli 2014 - 21:18

Geke:

Hoi,mijn briefje was langer,maar staater niet op. Geniet nog maar volop van de laatste dagen. Groetjes Geke

• 29 Juli 2014 - 06:23

Lucas Kamps:

We genieten zeker nog even. Het is een heel interessant en gevarieerd land! We zijn er nog lang niet flauw van!!! Leuk dat jullie onze reis meebeleven! Jullie ook allemaal veel plezier! groetjes.......