Naar het "Great Barrier Reef". - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Lucas Kamps - WaarBenJij.nu Naar het "Great Barrier Reef". - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Lucas Kamps - WaarBenJij.nu

Naar het "Great Barrier Reef".

Door: Ineke en Lucas

Blijf op de hoogte en volg Lucas

30 Juli 2014 | Australië, Port Douglas

Zonneschijn en zo'n 26 graden, een prima dag voor een cruise naar het Great Barrier Reef. Met een snelle grote Catamaran van Quicksilver cruises voeren we met een snelheid van ongeveer 45km p/u naar onze bestemming, de Agincourt Ribbon Reefs. Het was ongeveer 1 1/2 uur varen. Daar aangekomen legden we aan bij een ponton, vanwaar gedoken en gesnorkeld kon worden. Ineke was een beetje bang om te snorkelen, maar toen ze één maal in het water van de Pacific lag ging het haar prima af. Bij mij ging het wat moeizamer, kreeg regelmatig water binnen (ik snorkelde niet goed) en voelde mij niet echt op mijn gemak in het water. Misschien toch nog een beetje de watervrees waar ik vroeger last van had. Na 10 minuten snorkelen had ik het dan ook wel gezien, maar Ineke ging nog lekker even door. Was een bijzondere ervaring met al die mooie visjes die rond het koraal zwommen. Wij hadden trouwens prachtige kleuren koraal verwacht maar dat viel een beetje tegen. Zat wel kleur in maar niet zoals wij ons hadden voorgesteld. Desalniettemin wel een geweldige ervaring. Op het ponton kon je ook benedendeks afdalen zodat je zonder in het water te hoeven kon genieten van het koraal en de vissen. Heb geprobeerd daar wat foto's te maken.
Al met al een bijzondere ervaring en wederom een prachtige dag.
Morgen de scenic train en de skyrail.
To be continued.

• 30 Juli 2014 - 15:33

Laura & Luuk:

Haha wat cool! Leuke foto's ook! Hebben jullie een onderwater camera? Groetjes en liefs, Laura en Luuk

• 31 Juli 2014 - 09:07

Joke:

Jammer van de kleuren. Het is niet meer wat het geweest is denk ik. Lollige foto`s van jullie ☺

• 31 Juli 2014 - 09:35

Lucas Kamps:

Nee, we hebben geen onderwater camera. Soms zijn de attracties wat commercieel en word je vaak gefotografeerd, waarna je voor de foto's een kapitaal moet/mag betalen! Op vrijwillige basis uiteraard. We hebben er dit keer maar gebruik van gemaakt (wat meestal gebeurt...........!) Liefs terug........