Een dagje Blue Mountains - Reisverslag uit Blue Mountains, Australië van Lucas Kamps - WaarBenJij.nu Een dagje Blue Mountains - Reisverslag uit Blue Mountains, Australië van Lucas Kamps - WaarBenJij.nu

Een dagje Blue Mountains

Door: Ineke en Lucas

Blijf op de hoogte en volg Lucas

11 Juli 2014 | Australië, Blue Mountains

We besloten om niet met de auto, maar met een Hop on Hop off bus de Blue Mountains te gaan verkennen. The Blue Mountains danken hun naam aan de eucalyptus bomen. Deze bomen scheiden miljoenen oliedruppeltjes af in de atmosfeer, en door de weerkaatsing van het zonlicht ontstaat er dan een blauwe waas. We zijn bij de Katoomba Falls uit de bus gestapt, en via een pad met vele trappen afgedaald in de vallei. Onderweg waren er prachtige uitzichtpunten op de mooie omgeving. Na een wandeling van een dik uur kwamen we onder in de vallei uit. Vandaar zijn met met de "scenic train" weer naar boven gegaan. Dit is het steilste treintraject ter wereld met een stijgingspercentage van 52%. Het was een spectaculaire rit. Daarna hebben we de "scenic skyway"genomen naar de overkant van de vallei. Vanuit de scenic skyway, een grote gondel met een glazen bodem, had je een prachtig zicht op de 270 meter lager gelegen vallei. Tevens hadden we een prachtig zicht op de bekendste rotsformatie in the Blue Mountains, The Three Sisters. De three sisters danken hun naam aan een legende van de Aboriginals. Volgens de legende ging de vader uit jagen en sloot hij zijn dochters op om te beschermen tegen het monster. De vader werd echter verslagen door het monster en kwam dus niet meer terug om zijn dochters te bevrijden. De dochters versteenden uiteindelijk.
Aangekomen aan de andere kant van de vallei zijn we weer aan de wandel gegaan, en kwamen we uiteindelijk uit bij het "" echo point" met weer een geweldig uitzicht over de vallei. Vandaar hebben we de bustour weer opgepikt en hebben ons verder rond laten rijden door dit mooie gebied. Uiteindelijk kwamen we moe maar voldaan weer terug in ons leuke Agatha Christie hotel, gelegen op 1000 meter hoogte. Nog steeds was het erg koud, maar gelukkig wel onbewolkt.
Morgen vertrekken we richting Newcastle.
To be continued.

• 11 Juli 2014 - 11:03

Riet En Ben:

Dat lijkt me super daar. Groetjes

• 11 Juli 2014 - 11:15

Joke:

Zo hee. Als ik die foto zie kan ik me voorstellen dat het indrukwekkend is.